Voetbalquotes

Plaats reactie
webmaster
Site Admin
Berichten: 40
Lid geworden op: 30-07-2013 00:14

Voetbalquotes

Bericht door webmaster » 07-09-2013 12:26

Wat vind jij de mooiste uitspraken over voetbal? Door wie werd het gezegd?

webmaster
Site Admin
Berichten: 40
Lid geworden op: 30-07-2013 00:14

Bericht door webmaster » 07-09-2013 23:54

John van Loen:

"Ik herinner me nog een van mijn eerste wedstrijden. Ik kreeg een enorme beuk van de voorstopper. Ton du Chatinier kwam naar me toe en zei dat ik achter moest gaan staan. Hij ging wel even in de spits lopen. Hij gaf die stopper een ram terug, kwam naar me toe en zei: Zo, ga maar weer in de spits. Hij heeft beloofd dat-ie het niet meer zal doen."


idem:

"Ton de Kruyk was wel de mallotigste medespeler die ik ooit heb gezien. Wat die allemaal flikte. Die kwam een minuut voor het begin van een wedstrijd met z'n handen onder de stront uit het toilet vandaan. "Ze hebben hier geen wc-papier, train," zei-ie dan. Lagen we een minuut voor de aftrap helemaal in een deuk. Bij Utrecht heb ik het hele scala aan voetbalhumor meegemaakt. Vaseline in je sokken, banaan in je schoen, poep in je schoen, broekspijpen doorgeknipt, schoenen vastgeplakt. Ze hebben m'n auto wel eens ver buiten Utrecht neergezet. Voor m'n afscheidswedstrijd tegen Borussia Dortmund hadden ze m'n voetbalschoenen vastgespijkerd aan de bank. En zo ging het maar door. We lachten wat af in die tijd."

fc030
Berichten: 101
Lid geworden op: 27-08-2013 14:39

Bericht door fc030 » 17-09-2013 18:37

Van Hanegem over de tijd dat hij assistent was van Berger: "Ik moest van die gozert pionnen klaarzetten. Toen het winter was kreeg ik het koud en ben ik maar gestopt.''

fc030
Berichten: 101
Lid geworden op: 27-08-2013 14:39

Bericht door fc030 » 04-12-2013 21:02

Voetbalhumor is een gebruikelijk fenomeen in de Eredivisie. Ook bij FC Utrecht worden er veel grappen uitgehaald. Voormalig profvoetballer Elroy Asmus vertelt tegen AD De Dordtenaar hoe hij en zijn collega's soms te kakken werden gezet.

Asmus speelde in de jaren 90 vier seizoenen bij FC Utrecht. Bij zijn entree in 1994 werd hij letterlijk ontgroend. 'Ik had een groene Renault Clio. De hoofdsponsor van FC Utrecht was toevallig ook Renault-dealer. Op de parkeerplaats barstte het daarom van de groene Clio's. Dus hadden de gasten mijn sleutels gejat en mijn auto aan de andere kant gezet. Ik heb na de training een half uur met mijn 'afstandsbediening' lopen klikken.'

Ook andere spelers werden het slachtoffer van de Utrechtse voetbalhumor. 'Bij Gerald Vanenburg hadden ze zijn motorlaarzen vol met melk gedaan en de auto van Nascimento hadden ze op de middenstip gezet om van dertig meter de spiegels eraf te schieten. Toen Nascimento de rechterbuitenspiegel eraf schoot, had hij pas door dat het zijn eigen auto was.'

webmaster
Site Admin
Berichten: 40
Lid geworden op: 30-07-2013 00:14

Bericht door webmaster » 22-12-2013 11:38

Fritz Korbach (het hele interview staat elders op de site):

Korbach was 24 jaar toen hij bij FC Utrecht begon. Zijn betrekkelijk jonge leeftijd heeft hij nooit als een probleem ervaren: “Ik liet niet met me sollen. Als er één een grote mond had, gaf ik die tijdens een partijtje gewoon een doodschop. Die haalden ze dan gewoon uit de struiken later. Dan liet ik even zien wie de baas was.”

“We hadden ook een Noor: Finn Seeman. Die was een partij gek zeg. Maar die kon ook heel goed voetballen. Ik zei wel eens tegen Bertus: ‘zitten we nou in de kleedkamer van FC Utrecht of zitten we in een whisky-brouwerij?’ Ongelooflijk!”

“Ik kreeg op een gegeven moment de kans om hoofdtrainer te worden bij een aantal clubs. Onder meer bij Willem II. Maar ik zat te praten met die voorzitter, en dat klikte niet. Toen heb ik gezegd: bel maar eens terug als Willem 1 belangstelling heeft.

fc030
Berichten: 101
Lid geworden op: 27-08-2013 14:39

Bericht door fc030 » 02-08-2014 16:51

Hans van Breukelen:
"Ik ben een FC Utrecht-fan. Je mag best weten dat ik qua voetballiefde FC Utrecht ver boven PSV prefereer, de verhoudingen liggen dan op zeg maar 65-35, en dan nog komen die 35% voor PSV omdat ik daar de prijzen gewonnen heb".

fc030
Berichten: 101
Lid geworden op: 27-08-2013 14:39

Bericht door fc030 » 16-09-2014 13:13

Hans Visser:
"Voor Jean-Paul moest je altijd erg oppassen omdat hij altijd streken uithaalde. We kregen een keer gebak en David Nascimento pakte een moorkop en stopte hem in zijn kastje, deed het kastje op slot omdat hij eerst nog even het krachthonk in ging. Jean-Paul vroeg Wijnand Nietveld (destijds materiaalman, red.) het lopertje van de kastjes en haalde de slagroom eruit en deed er scheerschuim in en plaatste hem weer terug. Toen David terugkwam heeft hij hem helemaal opgegeten maar was wel de volgende dag ziek. Ik weet nog goed toen Gerald Vanenburg zijn eerste dag kwam en moest poepen, maar dat was taboe in de kleedkamer en dus gooide hij een hele emmer water over Gerald heen. Hij was zeiknat. Hij kwam ook later op het trainingsveld en iedereen deed net alsof ie van niks wist. En zo was hij altijd bezig en moest je altijd op je hoede zijn. Ja, dat was een leuke tijd.

Plaats reactie