Opmerkelijke voetbalberichten

fc030
Berichten: 101
Lid geworden op: 27-08-2013 14:39

Bericht door fc030 » 08-01-2015 14:07

FIFPro waarschuwt voetballers niet naar clubs in Servië te gaan

De internationale federatie van profvoetballers (FIFPro) raadt een dienstverband in Servië ten zeerste af. De verenigingen daar verkeren in grote financiële moeilijkheden. "Spelers wachten al maanden op hun salaris en hebben daardoor zelf betalingsproblemen. Clubs staan op de rand van een faillissement", waarschuwde Theo van Seggelen.
De algemeen secretaris van de FIFPro sprak gisteren van een alarmerende situatie. Van acht van de zestien clubs in de Super Liga zijn de bankrekeningen geblokkeerd.
"We hebben momenteel 115 gevallen van het niet nakomen van verplichtingen. En er zijn maar zo'n vijfhonderd profvoetballers in Servië."
Het verhaal van Van Seggelen wordt gestaafd door Mirko Poledica, de voorzitter van de nationale spelersvakbond. "Er zijn voetballers die niet eens geld hebben om melk te kopen voor hun kinderen."
Zijn eigen organisatie kan enig soelaas bieden. "Maar dat is geen structurele oplossing."

Bron: Metro, 18 december 2014

fc030
Berichten: 101
Lid geworden op: 27-08-2013 14:39

Bericht door fc030 » 26-02-2015 15:10

Voetbalzone, 26 februari 2015


Bedreiging met pistool na missen strafschop: ‘Een nieuw dieptepunt’


“Een nieuw dieptepunt in de historie van het professionele voetbal in Servië”, kopt de internationale spelersvakbond FIFPro donderdag op de website. Zarko Udovicic van Novi Pazar miste zaterdag vlak voor tijd bij een 1-0 achterstand een strafschop tegen FK Rad, waardoor de wedstrijd verloren ging. Maandag werd hij op de training door fans van de club bedreigd met een vuurwapen.

Toen Udovicic en zijn ploeggenoten in de kleedkamer zaten voor een training, stormden hooligans het complex binnen. De misser van de strafschop kreeg een pistool tegen zijn hoofd. “Hij kon kiezen waar hij me wilde schieten. Hij zei dat ik de wedstrijd verkocht had met de leiding van de club. Ik zei dat ik dat niet had gedaan”, klinkt het.

Udovicic heeft zijn contract ingeleverd; hij vreest voor zijn veiligheid. “Je vraagt je af wanneer het ooit stopt”, zegt voorzitter Mirko Poledica van de Servische spelersvakbond tegen de krant Zurnal. “Wat me zorgen baart is dat de bond niet met een reactie komt, het blijft stil. Ze moeten de veiligheid van de spelers waarborgen, maar dat doen ze niet. Misschien wordt er wel een keer een speler vermoord.”

fc030
Berichten: 101
Lid geworden op: 27-08-2013 14:39

Bericht door fc030 » 07-08-2015 01:53

AD 31-07-2015

Middelvinger naar eigen fans kost Zagreb-speler €100.000

Een middelvinger opsteken naar je eigen supporters kan je duur komen te staan. Het overkwam deze week Paulo Machado, de Portugese middenvelder van Dinamo Zagreb. Toen Machado in het Champions League-duel met het Noorse Molde werd gewisseld, kreeg hij een hels fluitconcert van de eigen aanhang over zich heen. De Portugees reageerde bij het verlaten van het veld met enkele provocerende gebaren, de opgestoken middelvinger inbegrepen. De scheidsrechter gaf hem vervolgens een rode kaart, maar Dinamo Zagreb liet het daar niet bij. Machado kreeg van de Kroatische club een boete van liefst 100.000 euro opgelegd.

Machado: ,,Ik heb een grote vergissing begaan. Ik wil me verontschuldigen bij de supporters, de voorzitter, de trainer, de hele ploeg en mijn familie. Ik betreur wat er is gebeurd, het was een verkeerde ingeving. Ik zal vanaf nu op het veld bewijzen dat ik de supporters van Dinamo Zagreb wel respecteer."

Plaats reactie